2011. február 2., szerda

Hong Kong, avagy a vásárlók paradicsoma

Kedves Olvasó!
Akár szegényebb környezetből jössz, akár az ellentéte melegen ajánlom, hogy ha teheted látogass el Hong Kongba. Ez a negyedik itt töltött napom itt és egyetlen perc nem telt el úgy (kivéve ha a lakásban voltam), hogy ne láttam volna boltot/butikot/ bódét. Az itteni eladók (nem úgy mint az otthoniak) TÉNYLEG el akarják adni az árut és mindent megtesznek azért. Ha egy drágább boltban vásárolsz: bemutatják, hogy hogyan kell hordani a darabot és mindent elmagyaráznak róla, ha olyan helyen vásárolsz, ahol alkudni lehet (mindenki le tud alkudni az árból, nem kell hozzá különösebb tehetség, egyszerűen magabiztosnak kell lenni): boldogan bemutatja az öngyújtójával a látszólag műbőr táskán, hogy nem az nem ég el, s számológépbe bepötyögve megmutatja az árát.
A következő kis történet példa arra, hogy a butikosok, mit meg nem tesznek a sikeres eladásért. A kínai piacon sétáltunk, amikor megláttam egy gyönyörű pénztárcát. Meg is kérdeztem, hoyg mennyibe kerül, s bepötyögte a 280-at (Hongkongi dollár, 10 kb. 1 euró). Nagyon fancsalin néztem rá és beírtam a 120-at. Mivel ne ment 150 alá, elindultunk s utánunk futott, hogy najó, mégis odaadja a 130-ért. Persze rögtön beleegyeztünk és nagy boldogan azt használom.
A temérdek választék az igazi dága márkáknál kezdődik (Chanel, Dior, D&G, Prada) kezdődik, s ugyanezek hamisítványával végződik. Akár vörösboroüveg kinézetű esernyőt keresel (igen, ilyen is van), akár el akarod költeni az ötöslottón nyert főnyereményt, mindt megtalálhatsz.
Figyelmeztetés: A tömeg elviselhetetlen és büdös (elnézést a kivételnek), tehát meg kell találni a tökéletes időpontot a vásáráshoz!
Sok szerencsét kívánok! :)

Sajnos nem tudok képeket beilleszteni, mert a törvény tiltja, de ha a Googlebe beírod, hogy "Hong Kong, Mong Kok", megismerheted, hogy milyen a bazársor egyik része!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes! Csak alkudozzál ügyesen! Engem még az is érdekelne, hogy pontosan miért is nem lehet képet beiileszteni??

    VálaszTörlés
  2. :))
    Sajnos azért nem lehet, mert copyright van, de már megoldottam, mint látod az új cikknél!

    VálaszTörlés
  3. Hát végtelenül ügyes vagy! Puszillak a szemüveges nyúl évében!

    VálaszTörlés